خانۀ-تجارت-قزاقستان-در-هرات-افتتاح-شد 

وزارت صنعت و تجارت امارت اسلامی افغانستان می‌گوید که خانه تجارت قزاقستان را در ولایت هرات افتتاح کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ این وزارت امروز (سه‌شنبه، ۱۸ ثور) در ایکس نوشته است‌ که‌ خانۀتجارت قزاقستان درافغانستان با حضور نورالدین عزیزی سرپرست این وزارت، نور احمداسلام‌جار والی ولایت هرات و سایر مقام‌های ا.ا افتتاح گردیده است.
سرپرست وزارت صنعت و تجارت افتتاح «خانۀ تجارت قزاقستان در افغانستان» را گام مثبت و موثر در تحکیم و توسعه‌ی روابط تجارتی میان دو کشور عنوان نموده و اظهار داشت که در نتیجه‌ی سفر هیات رسمی و سکتور خصوصی افغانستان جهت اشتراک در کنفرانس تواصل تجارتی، نشست‌های تجارتی دو جانبه ‏و نمایشگاه محصولات و تولیدات افغانستان در شهر آستانۀ کشور قزاقستان در سال ۱۴۰۲،صادرات افغانستان به قزاقستان افزایش یافته است.
در همین رابطه آرمان یوسینتایف رییس خانۀ تجارت قزاقستان درافغانستان، ضمن استقبال از حضورمقام‌های ا.ا در این افتتاحیه گفت که هدف جمهوری قزاقستان از افتتاح خانۀ تجارت افزایش حجم و ارزش مبادلات تجارتی میان دو کشور می‌باشد و قزاقستان علاقمند گسترش روابط تجارتی با کابل می‌باشد.

این در حالی است که چندی قبل وزارت صنعت و تجارت گفته بود که هیأت بلند پایه قزاقستان به سرپرستی سریک ژومانگارین، معاون نخست‌وزیر این کشور وارد کابل شده است.
این وزارت  گفته بود که این هیأت به هدف توسعه روابط دو جانبه، برگزاری نمایشگاه افغان-قزاق، کنفرانس تواصل تجاری و اشتراک در نشست سه جانبه افغانستان، قزاقستان و ترکمنستان به کابل آمده است.

در هین رابطه، نوراحمد اسلام‌جار والی هرات و علیم خان یاسین گولدف سفیر قزاقستان در کابل دیدار و در مورد افزایش تسهیلات تجاری بین دو کشور گفتگو کردند.
وزارت داخله، امارت اسلامی افغانستان گفته است که در این جلسه در خصوص توسعه تسهیلات تجاری، افزایش حجم معاملات بین تجار، کاهش تعرفه‌های گمرکی و حل مشکلات تجار و صدور روادید بحث و تبادل نظر شد.
 به گفته وزارت امور داخله، اتاق تجارت قزاقستان، در هرات افتتاح شده که به منظور ایجاد تسهیلات لازم و افزایش مبادلات تجاری بین تجار افغان و قزاقستان ایجاد شده است.

خانۀ تجارت قزاقستان در هرات افتتاح شد 

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد